وزیر آموزش و پرورش در نشست جهانی وزرای آموزش و پرورش به تشریح فعالیت های وزارت آموزش و پرورش در تاسیس شبکه «شاد» و استفاده از فناوریهای نوین در دوران کرونا، ایجاد دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش، تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان و انسداد خروج کودکان از چرخه آموزش، پرداخت.
استفاده از فناوری نوین برای تحصیل دانشآموزان در کرونا/ انسداد خروج کودکان از چرخه آموزش
به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست جهانی وزرای آموزش و پرورش، اظهار کرد: جهموری اسلامی ایران، آموزش را حق بنیادی همه کودکان و نوجوانان میداند، لذا تمام برنامهریزیها و سیاستگذاریها را در جهت تأمین منابع و تضمین دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش سازمان دهی میکند. در این راستا، زمینه دستیابی بیش از 99 درصد از کودکان به آموزش ابتدایی فراهم شده است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران قبل از شیوع بیماری کووید 19، از طرق مختلفی مثل تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان، مبادی خروج آنان از چرخه آموزش رسمی را مسدود کرده و از آنان برای ماندگاری در فرایند آموزش، حمایت کرده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سال گذشته در دنیا گفت: در زیست بوم جدید ناشی از شیوع کووید 19، نیز اقدامات و برنامهریزیهای مختلفی برای همه کودکان و نوجوانان به طور خاص برای کودکان در معرض آسیب، برنامهریزی و عملیاتی کرده است که از آن جمله میتوان به ایجاد و راهاندازی مدرسه تلویزیونی و پخش روزانه برنامههای آموزشی برای تمامی پایههای تحصیلی و همه دانشآموزان، در تمام نقاط کشور اشاره کرد.
حاجی میرزایی افزود: از سوی دیگر به منظور حفظ انگیزه و علاقهمندی کودکان به ادامه تحصیل، آموزش و برقراری ارتباط دوسویه یا چند سویه دانشآموزان با تسهیلگران آموزش و معلمان، اقدام به تأسیس پلتفرم آموزشی اختصاصی و تعاملی(شاد) برای تمام دانشآموزان کرده که بیش از 85 درصد فراگیران دانشآموز و تمام معلمان، مدیران و خانواده های دانشآموزان به آن دسترسی دارند و از آن استفاده میکنند.
وی با اشاره به تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در دستیابی همه کودکان به آموزش در دوران کرونا، گفت: جمهوری اسلامی ایران، برای کودکانی که به هر دلیل امکان استفاده از فناوریهای نوین و آموزش الکترونیکی ندارند، اقدام به تولید بستههای یادگیری و درسنامههای مناسب کرده و از طریق ایجاد و توسعه مشارکت بین بخشی سازمان یافته با مشارکت همه نهاد های حمایتی، تلاش میکند کودکان خارج از آموزش رسمی را شناسایی و با حمایتهای خاص، آنان را در چرخه آموزش رسمی قرار دهد؛ این مشارکت به صورت یکسان، کودکان به حاشیه رانده شده، اتباع و پناهجویان خارجی را در بر میگیرد و سالانه بیش از 550 هزار کودک اتباع خارجی از حدود 30 کشور همانند دانشآموزان ایرانی از آموزش های رسمی برخوردار می شوند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر