۱۳۹۹ اسفند ۴, دوشنبه

روزنوشت‌های رهبری؛ تا شتر هست چرا دوچرخه؟

 البته استفاده از شتر هم در بعضی مناطق می‌تواند م

البته استفاده از شتر هم در بعضی مناطق می‌تواند موجب مفسده از هر دو نوعِ نشسته و خوابیده باشد!وجب مفسده از هر دو نوعِ نشسته و خوابیده باشد!

طنزنوشته‌ای از جلال سعیدی

آقای رئیسی تماس تلفنی گرفت و در مورد برخورد سفت حزب‌الله با دوچرخه‌سواری بانوان آخرین گزارش‌ها را داد. آرزوی سفتیِ بیشتر کردیم.

بحمدالله پیشرفت‌های خوبی در کشور در این مورد صورت گرفته و ایشان می‌گفت با صداوسیما مذاکره و قرار شده در مورد نقش تاریخی دوچرخه در زمان پهلوی در کاهش باروری زنان با تاریخدان بزرگ آقای معتضد برنامه‌سازی کنند و کاپیتان شهبازی هم در مصاحبه‌ای اعلام کند با ۳۵ سال سابقه کاپیتانی هیچ‌وقت نگذاشته دختر و زنش سوار دوچرخه شوند چون تا وقتی که شتر هست، چرا دوچرخه؟

مسئول استفتائات بیت ملاقات داشت و اولین استفتائش در مورد حجاب زنان در کارتون‌های بچه‌ها بود. پرسیدیم مثلاً چه؟ عکسی را نشان داد که حال آدم را دگرگون می‌کرد. گفتیم این عجوزهٔ کم‌لباس دیگر کیست؟ گفت مادر چوبین.

گفتیم چوبین خواهر هم دارد؟ اگر مادرش وضعش این‌طوری است، پس خواهرش دیگر باید مثل زن‌ها در ساحل‌های دوران محمدرضا باشد. گفت نه، خوشبختانه خواهر ندارد و همین مادرش را هم ما سانسور کردیم. احسنتی گفتیم و اضافه کردیم خواهرمادر همهٔ شخصیت‌های کارتونی یا باید چادرمقنعه‌ای باشند یا سانسور شوند و احتیاط واجب آن است که به همان گوریل انگوری و برونکا و سمندون و چاق و لاغر بسنده شود.

عزیز دل‌مان مجتبای بابا آمده بود تا در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری سال بعد کمی همفکری کنیم. گفتیم رئیس‌جمهوری کی باشه بابا؟ قالیباف دوست داری یا رئیسی؟ لاریجانی هم هست. تو فقط لب تر کن. گفت باباجان، من اصلاً حالم از همهٔ رئیس‌جمهورها به هم می‌خورد. چرا ریاست‌جمهوری را حذف نمی‌کنی؟

گفتیم پسرم، این چه حرفی است؟ رئیس‌جمهور فحش‌گیر رهبری است. الان مردم بر سر گرانی نان و آب و گوجه و خیار با ما کاری ندارند و فحشش را به رئیس‌جمهور می‌دهند. اصلاً رسالت اصلی رئیس‌جمهور همین است که فحش‌کش نظام باشد و ما هم چند وقت یک‌بار به طور کلی همهٔ مشکلات نظام و کشور و منطقه و دنیا را گردنش بیندازیم. این‌ها از اصول رهبری است که باید یاد بگیری.

گفت اگر این‌جوری است، برای من بین رئیسی و قالیباف رقابت تنگاتنگی است. رئیسی مادرزاد فحش‌خورش خوب است. قالیباف هم که خودش اصلاً فحش است. گفتیم لاریجانی چی؟ گفت آن‌ها تعدادشان زیاد است، حوصلهٔ سر و کله زدن با علی و صادق و ممدجواد و ممدفاضل و اکبر و قلی و جعفر و مش اکبر و میرزا هاشم و باقی اهالی روستای پردمه لاریجان واقع در هفتادکیلومتری آمل را نداریم.

ولی حُسنِ قالیباف این است که وقتی با قالیباف طرفی، فقط باید الیاس پسرش و زهرا خانم همسرش را بپایی. رئیسی هم البته داماد آقای علم‌الهدی است و ما علاقه‌ای نداریم وقتی زن و شوهر دعوایشان می‌شود رئیس‌جمهوری ایران با سلطان خراسان درگیر شود. پدرسوخته رفته رَبّ و رُبّ همه را درآورده است.

در گزارش‌های روزانه آمده بود که گروهی از سرایداران مدارس دولتی جلوی مجلس تجمع کرده و شعارهایی از جمله «‌خط فقر ده میلیون، حقوق ما دو میلیون» داده‌اند.

از آقای حداد عادل پرسیدیم سرایدار‌های مدارس فرهنگ اوضاع‌شان چه‌طور است؟ گفت در مدارس فرهنگ همه صلواتی کار می‌کنند و کسی برای پول آن‌جا نمی‌آید. احسنتی گفتیم. واقعاً فرهنگ کار صلواتی باید در جامعهٔ ما جا بیفتد و هر ایرانی باید با داشتن شتر و یک کف دست نان و اندکی آب احساس خوشبختی بکند و صلوات بفرستد نه اینکه همه‌اش دنبال مادیات باشد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

در تلاش برای توانمندسازی زنان؛ آتسا احمدآئی، شهروند بهائی به ۸ سال حبس محکوم شد

  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند اسفندماه ۹۹ برگزار شده و قاضی دادگاه بدون مطالعه دقیق پرونده و به دلایلی از جمله تلاش او برای ثبت...