۱۳۹۹ بهمن ۸, چهارشنبه

توقیف فیلم “قاتل و وحشی” به دلیل سر تراشیده لیلا حاتمی و نمایان بودن گوش این بازیگر

 فیلم “قاتل و وحشی” که درباره «بردگی جنسی» است، به دلیل نمایان بودن سر تراشیده لیلا حاتمی و نمایان بودن گوش این بازیگر زن توقیف شده و از لیست فیلم‌های تایید شده سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر حذف شده است.

منع حضور این فیلم ساخته حمید نعمت الله، در جشنواره فجر که مورد ستایش بسیاری از منتقدین نیز قرار گرفته، واکنش منفی بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایسنا، فیلم “قاتل و وحشی” به کارگردانی حمید نعمت‌الله، با موضوع بردگی جنسی، توقیف شده و از نمایش آن در جشنواره فیلم فجر ممانعت به عمل آمد.

بر اساس این گزارش، ایرادهایی که به این فیلم وارد شده نمایان بودن سر تراشیده و دیده شدن گوش لیلا حاتمی، بازیگر زن این فیلم عنوان شده است.

پیشتر نیز فیلم های دیگری از جمله «سرب»، «زندان زنان»، «بچه‌های بد»، «آینه‌های روبرو»، «شنای پروانه» و «شیفتگی» به نحوی با مشکل مجوز روبرو شدند که برخی با اعمال سانسور همراه بود.

گفته می‌شود سازندگان فیلم «قاتل و وحشی» در تلاش هستند تا اصلاحیه‌ وارد شده را برای دریافت مجوز حل کنند، همچنین هیات داوران تاکنون چندین بار، حتی با ارسال نامه ای به شورای پروانه نمایش، خواستار دیدن ابن فیلم شده‌، ولی درخواست‌ آن ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

قاتل وحشی فیلمی ایرانی در ژانر وحشت و جنایی-معمایی به کارگردانی حمید نعمت‌الله، و با فیلمنامه‌ای از معصومه بیات و حمید نعمت‌الله، محصول سال ۱۳۹۸ است.

ممیزی به معنای سانسور از طریق ایراد خطا و دستور تغییر و یا حذف توسط نهادهای مربوطه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای پروانه نمایش و سازمان صدا و سیما و بعضاً توسط نهادهای قضایی و امنیتی در ایران صورت می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

در تلاش برای توانمندسازی زنان؛ آتسا احمدآئی، شهروند بهائی به ۸ سال حبس محکوم شد

  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند اسفندماه ۹۹ برگزار شده و قاضی دادگاه بدون مطالعه دقیق پرونده و به دلایلی از جمله تلاش او برای ثبت...