۱۳۹۹ بهمن ۱۰, جمعه

دولت روحانی: مجلس هنوز لایحه منع خشونت علیه زنان را اعلام وصول نکرده است

 پانزده روز پس از ارسال لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» به مجلس شورای اسلامی، معصومه ابتکار می‌گوید هنوز مجلس این طرح را اعلام وصول نکرده است.

مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایسنا معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، هم‌پوشانی طرح «صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» که آذر ماه از سوی نمایندگان مجلس ارائه شده با لایحه دولت در این زمینه را عامل این تاخیر در اعلام وصول دانسته است.

دولت حسن روحانی آذر سال ۹۷ لایحه «تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» را برای بررسی به قوه قضائیه ارسال کرد. این قوه در سال ۹۸ این لایحه را با تغییرات بنیادی به دولت بازگرداند که بار دیگر مورد بازنگری دولت قرار گرفت.

پیش از این مجلس شورای اسلامی در اصلاح قانون انتخابات نیز، طرحی از سوی نمایندگان را جایگزین لایحه ارسالی از سوی دولت کرده بود.

دولت روحانی درماه‌های اخیر با مجلس که اکثریت آن در اختیار اصولگریان است بر سر مسایل مرتبط با سیاست داخلی و خارجی دچار اختلاف بوده است. اکنون با نزدیک شدن به پایان عمر دولت دوازدهم این اختلافات تشدید شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

در تلاش برای توانمندسازی زنان؛ آتسا احمدآئی، شهروند بهائی به ۸ سال حبس محکوم شد

  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند اسفندماه ۹۹ برگزار شده و قاضی دادگاه بدون مطالعه دقیق پرونده و به دلایلی از جمله تلاش او برای ثبت...