۱۴۰۰ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

در تلاش برای توانمندسازی زنان؛ آتسا احمدآئی، شهروند بهائی به ۸ سال حبس محکوم شد


 جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند اسفندماه ۹۹ برگزار شده و قاضی دادگاه بدون مطالعه دقیق پرونده و به دلایلی از جمله تلاش او برای ثبت یک سازمان مردم نهاد جهت توانمند سازی زنان، اقدام به صدور رای کرده است. وی در دیماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۴۵ روز با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد     شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آتسا احمدآئی رفسنجانی، شهروند  بهائی ساکن تهران به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

 

۱۴۰۰ فروردین ۱۱, چهارشنبه

قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی ایران

 

قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی ایران

مقدّمه

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبین نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه ایران بر اساس اصول و ضوابط اسلامی است که انعکاس خواست قلبی امت اسلامی می‌باشد. ماهیت انقلاب عظیم اسلامی ایران و روند مبارزه مردم مسلمان از ابتدا تا پیروزی که در شعارهای قاطع و کوبنده همه قشرهای مردم تبلور می‌یافت این خواست اساسی را مشخص کرده و اکنون در طلیعه این پیروزی بزرگ، ملت ما با تمام وجود نیل به آنرا می‌طلبد.

اعلامیه جهانی حقوق بشر

 

اعلامیه جهانی حقوق بشر

از آنجا که بازشناسی حرمت ذاتی آدمی و حقوق برابر و سلب ناپذیر تمامی اعضای خانواده ی بشری بنیان آزادی، عدالت و صلح در جهان است.
از آنجا که بی اعتنایی و تحقیر حقوق انسان به انجام کارهای وحشیانه انجامیده به طوری که وجدان آدمی را در رنج افکنده است.

سند ۲۰۳۰ یونسکو (ژانویه 2016)

 سند ۲۰۳۰ یونسکو  (ژانویه 2016)

سند مقدمه ای دارد مبنی بر این که رهبران و مردم جهان بر آن هستند که تا سال ۲۰۳۰، به فقر،گرسنگی ،خشونت، فساد، قاچاق و … پایان دهند و به سوی کرامت انسانی، صلح، عدالت، رعایت برابری، رفاه، مدیریت پایدار منابع طبیعی، گسترش بهداشت، تامین آب آشامیدنی برای همه، توانمندسازی زنان و دختران، محترم شمردن تنوع فرهنگی، حمایت از اقشار آسیب پذیر، مردمسالاری، بهبود محیط زیست، توسعه مناطق روستایی، توسعه آموزش های عمومی و فنی و حرفه ای، ترویج تفاهم، اشتغالزایی، و نظایر این ها حرکت کنند.

سپس بر لزوم تلاش همه دولت ها برای رسیدن به اهداف توسعه ای ۲۰۳۰ تأکید شده است.

گزارش آماری نقض حقوق زنان سه ماهه زمستان(دی،بهمن،اسفند) 1399

 

آمار فوق از گزارشات رسانه های داخلی مورد تائید دولت جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاریهای معتبر داخلی و خارجی جمع آوری شده است که عملا نمی تواند بیانگر کل واقعیت های جامعه باشد. گزارشات ماهیانه کمیته دفاع از حقوق زنان از سایت کانون دفاع از حقوق بشر در ایرانکه از رسانه های داخلی و خارجی  مانند ایسنا ؛ مشرق نیوز؛ رکنا ؛ رادیو زمانه ؛هرانا ؛ ایرنا ؛ایلنا ؛ رادیو صدای امریکا ؛رادیو بی بی سی ؛ ایران ؛ قطره ؛رادیو فردا ؛ سازمان حقوق بشر ایران ؛ باشگاه خبرنگاران جوان ؛ خبرگزاری مهر ؛ خبر گزاری خراسان ؛ روزنامه قانون ؛تسنیم و غیره جمع آوری گردیده است، تهیه و تدوین می شونداطلاعات بیشتر:.https://zanan.bashariyat.org/

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان

 

وزیر آموزش و پرورش از تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان و انسداد خروج کودکان از چرخه آموزش خبر داد.

نماینده ولی فقیه در گیلان تأکید کرد: لزوم فعالیت مبلغان دینی در حوزه تربیت کودک و آموزش مربیان مهدها

 

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مبلغان دینی در حوزه تربیت کودکان و آموزش مربیان مهدهای کودک نیز برنامه ریزی و فعالیت کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با مبلغان طرح «آرامش بهاری» با اشاره به تأثیرگذاری روحانیت در جامعه، اظهار کرد: شریان اعتقادی جامعه در دست روحانیت قرار دارد.

در تلاش برای توانمندسازی زنان؛ آتسا احمدآئی، شهروند بهائی به ۸ سال حبس محکوم شد

  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند اسفندماه ۹۹ برگزار شده و قاضی دادگاه بدون مطالعه دقیق پرونده و به دلایلی از جمله تلاش او برای ثبت...